Medlemsmöte måndag 7 mars i Gimo

Välkommen till medlemsmöte måndag 7 mars. Mötet blir i ABFs lokaler i Gimo bredvid biblioteket.
Vi håller just nu på med att bygga Vänsterpartiet Östhammar starkare detta valår. Inför det finns nu partiföreningen på Instagram! Följ gärna Vänsterpartiet Östhammar där. Förra veckan hölls ett digitalt medlemsmöte där vi valde Inger Arvidsson och Anders Hedberg Magnusson som partiföreningens representanter till Vänsterpartiet Uppsala läns årsmöte i Knivsta 19 mars. Gun Fjellner kommer också att delta via sitt uppdrag i distriktets styrelse.
Nu på måndagens möte kommer lokal politik och partiföreningens organisation vara i fokus. Vilka budskap vill vi ha lokalt? Hur undviker vi en blåbrun regering efter valet? Hur tar vi kampen mot sd i vår egen kommun? Hur når vi ut med vår politik och får driva den i kommunen? Vi diskuterar dessa frågor och planerar tillsammans.
Har du förslag och tankar? Kan du tänka dig att vara en del av att tillsammans bygga ett starkare parti på lokal nivå inför valet?
På mötet medverkar bland andra Anders Hedberg Magnusson som bor i Alunda och Sandra Söderqvist ombudsperson för Vänsterpartiet Uppsala län.
På dagordningen;
  • Välkommen och presentationsrunda
  • Fullmäktigelista/valsedel, politiska uppdrag i kommunen och styrelsearbete
  • Politiska frågor i kommunen, vad vill vi prioritera och driva? Diskussion som inleds av Anders